Kuigi maailma majandus aina jaheneb, suutsid mänguasjade valmistajad aasta esimesel poolel käibenumbreid tõsta ning pühade lähenedes peaksid need veelgi paranema, rääkis maailma suurima mänguasja firma finantsjuht.
- Lego skulptuurid New Yorgis Foto: Foto: Bloomberg
„Majanduse arengu ja tarbijate kulutuste vahel tundub mänguasjade puhul olevat nõrk seos,“ rääkis Lego Groupi finantsjuht John Goodwin CNBC-le.Goodwini sõnul tahavad inimesed oma lapsi igal ajal arendada ning selle koha pealt ei hakata kohe raha kokku hoidma. Lego teatas hiljuti 11%-lisest käibekasvust tänavu esimesel poolaastal. See viis firma käibe poolest ette Barbie'de tootjast Mattelist, millele kuulus aastaid maailma suurima mänguasjade tootja tiitel. Mattelil pole tänavu nii hästi läinud ja firma aktsia hind on aastaga kukkunud 19%.Kuigi IMF alandas eile globaalset majanduskasvu prognoosi 4-lt 3,8%-le, siis prognoosib USA, et sealne jaemüük kasvab novembris ja detsembris aastatagusega võrreldes 4,1%.
Seotud lood
Mänguasjade tootja Lego on üllatavalt immuunne nii globaalselt kehva majanduskliima kui aktsiaturgude volatiilsuse suhtes.
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.